Rise of the Tomb Raider PC recenzija

Pre tri godine dobili smo priliku da vidimo same početke mlade, neiskusne Lare Croft, pošto su Square Enix i Crystal Dynamics reboot-ovali serijal i odlučili da nam prikažu poreklo toliko popularne pljačkašice grobova. Posle svoje prve avanture Lara više nije nesigurna u sebe i uplašena. Sada imamo priliku da vodimo pravu avanturistkinju i otkrijemo tajne koje je prošli put zaobilazila. Obradovali su nas juna 2014. kada je prvi put zvanično najavljen nastavak – Rise of the Tomb Raider. Posle mnogo reklama, screenshotova i trailera, igra je ugledala svetlost dana 10. novembra 2015. za Xbox One i 28. januara ove godine za PC.

Rise of the Tomb Raider PC recenzija

U prošlom delu vodili smo Laru kroz džunglu misterioznog ostrva pošto je brod ekspedicije, na kome je bila, igrom slučaja potonuo a preživeli su se nasukali na plažu. Ovoga puta Larina avantura je namerna. Posle kraja prošlog dela počela je da preispituje svoja uverenja i krenula je na putovanja oko sveta kako bi našla odgovore. Dodatnu motivaciju joj daje zaostavština njenog oca, koji je bio na tragu nečemu velikom i opasnom, ali na kraju nije uspeo da dođe do istine. Na putu do otkrića trka se sa zlosutnom organizacijom iz senki pod nazivom “Order of Trinity”, koji su joj stalno za petama ili ispred nosa. Njihov cilj je da takođe otkriju te natprirodne artifakte, ali za razliku od naše junakinje, iskoristiće ih u zle svrhe kako bi, pogodili ste, vladali svetom. Kako bi nas igra bolje upoznala sa motivima naše heroine, tokom igre gledaćemo nekoliko flešbeka iz Londona koji objašnjavaju zašto se zaputila gde jeste na početku.

Rise of the Tomb Raider PC recenzija

Igra počinje u severnoj Siberiji. Ignorišući upozorenja prijatelja, Lara je okupila malu grupu nesrećnika kako bi našli Izgubljeni Grad, mesto za koje se veruje da čuva tajnu večnog života.Posle uvodnog nivoa nestabilna planina i lavina snega odvajaju je od saputnika, pa je primorana da ponovo sama preživi u divljini. Tu odmah susreće plaćenike Trinity-ja i njihovog revnosnog vođu Konstantina, koji u izvesnim trenucima deluje kao generični zloća iz filmova 80-ih i 90-ih godina. Ali Lara nije jedina koja mora da se suprotstavi ovoj zloj organizaciji! U planinama severne Siberije živi pleme “Remnants” (ostaci), čiji je zadatak da brane Svetu Dolinu od napadača. Kako legenda glasi, oni su tu od drevnih vremena i poznate su im sve tajne tog mesta, te uspešno su se sukobljavali sa sovjetskim vojnicima pre tri decenije.

Rise of the Tomb Raider PC recenzija

Sve ovo je vešto prikazano u prelepo dizajniranom otvorenom svetu. Priča i istraživanje vodiće nas od šuma prekrivenih snegom, preko starih, smrznutih sovjetskih baza do geotermalne doline i starih ruševina. Iako je svet, tehnički rečeno, otvoren, ovo nije sandbox igra. Izvesni delovi mape ostaće nedostupni do određenih tački napretka u priči ili nabavka određenog dela opreme. Zbog ovoga vratićemo se par puta u istu oblast kako bi smo istražili celu mapu i uradili sve što nam pruža igra. Videćemo povratak određenih elemanata iz prošle igre, kao što su Rope Arrows, ali ovog puta imaće veću ulogu. Nova oprema poput Rebreathera ili žice (da, obične žice) pomoćiće joj da pristupe određenim delovima mape koje su inače nedostupni. Instance u kojima je potrebna su odlično urađene, pa ćemo često videti našu junakinju kako se prebacuje preko duboke provalije ili roni kroz podvodnu pećinu.

Rise of the Tomb Raider PC recenzija

Mapa, u poređenju sa poznatim igrama sa otvorenim svetom, nije velika. Ono što joj daje određen osećaj veličine jeste odličan dizajn nivoa, raspoređenost misija i sporednog sadržaja. Tokom istraživanja otkrićemo mape koje će, manje ili više, obeležiti sve čemu može da se pristupi ili što se može sakupiti. Iako ovo možda daje iluziju varanja i naizgled oduzima osećaj dostignuća kada otkrijemo tajne posle par sati traganja, ne varajte se – ova igra je prepuna sadržaja i obično je potrebno dosta istraživanja kako bi našaku određeni ulaz u grobnicu ili pristup starim relikvijama. Šume i doline Siberije su prepune aktivnosti. Još u ranim stazama igre primorani smo da sakupljamo grane drveća, pečurke i rude iz pećina kako bi preživeli ili dobili prednost nad neprijateljima. Ni živi svet nije bezbedan od Lare! Ako se pomera, možemo da ga ubijemo lukom i strelom ili izrešetamo automatskom puškom. Sve životinje, od malog zeke do ogromnog medveda i tigra, daju resurse. Te resurse možemo da iskoristimo za nadogradnju oružja ili opreme, što će da nam pruži veću razornu moć pištolja i puški, preciznost luka i strele, unapredi već postojeću opremu ili jednostavno ubrza određene, nepreskočive elemente igre.

Ovaj put igra opravdava ime pljačkašiće grobnica – da, grobnica ima mnogo više nego u prošlom delu i ovaj put igraju mnogo značajniju ulogu. Na nečiju žalost (ili sreću) velika većina nije obavezne. Što je šteta, jer iako u glavnoj priči ima dobrih i zanimljivih zagonetki, ovde sam dizajn nivoa dolazi do vrhunca. U nekim momentima uhvatićete sebe kako stojite mirno i gledate u prelep pejzaž ili kako tražite savršenu pozu za screenshot. Zagonetke se nalaze u zlatnoj sredini težine, pa nisu ni teške, ali ni lake. Ako se zaglavite, Lara će dati mali nagoveštaj šta treba uraditi a tu je uvek i Survival Instincts, sposobnost koja će naglasiti jarkom bojom sve od koristi u vašem okruženju. Cilj svih ovih grobnica je da se dospe do knjige o Proroku Remnant-a, koja opisuje događaje iz odavno zaboravljene istorije, tj. prvobitnog rata između Trinity-ja i Remnant-a. Kada Lara prouči knjigu kao nagradu dobije jednu novu sposobnost, koju je nemoguće otključati na drugi način.

Rise of the Tomb Raider PC recenzija

Kroz ovaj skoro napušten, ali prelep svet imaćemo priliku da stvorimo nova prijateljstvasa Remnantima, čineći im razne usluge u vidu sporednih misija. Uglavnom su te misije trivijalne, poput “uništi Trinity-jeve radio tornjeve” ili “sakupi resurse kako bi naš narod preživeo nadolazeću borbu”. Za razliku od ostalih igara sa otvorenim svetom, ovde se misije ne ponavljaju i ima ih relativno malo. Ovo im dozvoljava da budu interesantne, da pruže dodatnu imerziju u ovaj svet i da se ne osećaju kao obaveza, koju moramo da završimo ako želimo da kompletiramo zonu. Kao šlag na torti, dodatna motivacija je veoma vredna nagrada posle skoro svake misije, koja će, opet, dati značajnu prednost, posebno vrednu u višim težinama igre.

Rise of the Tomb Raider PC recenzija

Istraživanje, sakupljanje, lov i sporedne misije donose XP poene. Posle svakog novog level-a Lara dobija mogućnost otključavanja jedne nove sposobnosti. Radi preglednosti, sve što može da se otključa na ovaj način je podeljeno u tri kategorije: brawler, hunter i survivor. Brawler kategorija služi za borbu, te će vam utrošeni poeni ovde otključati nove sposobnosti za vatrene ili stealth okršaje. Ukoliko je vaš fah da se ne zalićete na neprijatelje, već im se prikradate i nanosite što više moguće štete iz senki, onda je ovo prava kategorija za vas. Hunter stablo služi za, kao što ime govori, poboljšanje veštine lova, pa npr. omogućuje ispaljivanje tri strele odjednom u glave ili srca protivnika. Ako je to previše za vas, možete samo da nadogradite Survival Instincts i označite vidite sve životinje oko vas dok je aktivan. Survivor kategorija služi samo za preživljavanje – da lomite kosti dok skačete sa velikih visina? Da li prebrzo umirete u vatrenim okršajima? Survivor omogućuje da Lara postane više otporna na sredinu i protivnike, pa će utrošeni poeni u ovom stablu omogućiti veću izdržljivost pri neprijateljskoj vatri, skok sa viših visina bez slomljenih nogu ili lakše i brže sakupljanje resursa.

Rise of the Tomb Raider PC recenzija

Tokom igranja susrešćete se sa veoma, veoma mnogo neprijatelja. Možda previše za Tomb Raider igru, ali, to zavisi od igrača do igrača. AI protivnika je donekle za pohvalu. Ljudski neprijatelji će stalno bežati u zaklon, kriće se iza sabornika sa gvozdenim štitom, gledaće da vas stalno istera iz zaklona i priđe sa strane ili iza leđa. Ukoliko odlučite da pauzirate od krvoprolića i opustite se u lovu, iznenadićete se. Srne i jeleni bežaće od vas ukoliko im se suviše približite ili pravite previše buke. Ako niste pažljivi, zalutaćete u teritoriju vukova pa će ceo čopor da vas okruži, ili ako ste istraživačka duša kao ja, ućićete u pećinu i samo će da vam se pojavi silueta velikog crnog mede koji će od vas da napravi ljudske ćufte i špagete. Čak je i jedan snežni lepoard skočio na mene sa platforme na drvetu jer sam izgleda prekinuo njegovu večeru. No, kao i sve drugo, i ovo ima svoju nagradu. Kada oderete kožu egzotičnim životinjama moćićete da otključate najbolja unapređenja za opremu i oružje. Ali ne budite prevareni – ukoliko odlučite da idete u lov ili vatreni okršaj, budite dobro pripremljeni, posebno u kasnijim fazama kada dođu ozbiljniji neprijatelji.

Atmosfera je jedna od boljih strana ove igre. Na najvišim podešavanjima igra izgleda jednostavno prelepo, iz svakog ugla. Dizajneri i grafički tim su odlično uradili svoj posao, i stvarno im treba skinuti kapu. Reljefi i pejzaži su prelepi a u izvesnim trenucima Lara ili ostali karakteri tokom cutscene-a u kadru izgledaće ili fotorealistično ili veličanstveno. Igra senki i svetlosti je odlično urađena, vegetacija je gusta i lepa a refleksije u vodi odvućiće vašu pažnju barem na par trenutaka. Zvučna podloga je impresivna i za pohvalu. Doprinosi atmosfer i doživljaju, i pogodna je za okruženje – očekujte laganu muziku tokom istraživanja, epsku tokom otrkića i agresivnu tokom borbi.

Rise of the Tomb Raider PC recenzija

Posle završetka glavne priče nećete morati da tražite sledeći naslov. Ako želite da se vratite i sakupite sve što vam nedostaje za 100% kompletiranja, što može potrajati i do 40-ak, sati ako idete laganim tempom, ili da sakupite achievemente koji vam nedostaju, možete naravno. Ali to nije jedina mogućnost. Umesto multiplejer moda ubačene su Ekspedicije. Posle završetka priče možete da se vratite i ponovo igrate nivoe, sa određenim dodacima ili bonusima. Jedan od modova je Score Attack – igraćete ponovo iste nivoe, ali moćićete da sakupljate dodatne bonuse koji nisu bili prisutni tokom prvog prelaska kako bi povećali score. Na osnovu tog score-a dobićete zlatnu, srebrnu ili bronzanu zvezdicu, te se možete takmičiti sa ostatkom sveta ili sa prijateljima u bržem (ili boljem) prelaženju igre. Drugi dostupni modovi su Chapter Replay i Chapter Replay Elite, gde možete ponovo da igrate te iste nivoe, ali sa jednom začkoljicom – kartama, koje dobijate tokom igranja ili možete da kupite u prodavnici, bilo za in-game ili stvarni novac. Te karte daju određeni bonus, pa vam pomažu ili odmažu. Što vam više odmažu, to više poena možete da dobijete, pa će vam score biti veći a što više prednosti uzimate to će, naravno, biti manji score.

Ne shvatite me pogrešno – igra ima dostojnu priču, odličnu atmosferu za imerziju i veoma dobro dizajniran svet, ali takođe ima i nedostatke. U odnosu na sporedne misije i sporedne priče koja može da se oktirje sakupljanjem raznih predmeta, glavna priča je slaba. U odnosu na početak i kraj, imam utisak da jedino sredina ima dobar balans sporog tempa i brze akcije. Neprijateljski vojnici su ponekad glupi – smačinjete ih sa grane, oni vas traže među žbunjem. I modovi koji su predviđeni da vas zadrže zakucanim pred ekranom posle završetka priče nisu toliko privlačni ukoliko ne jurite achievemente ili želite da se takmičite.

Rise of the Tomb Raider PC recenzija

Sve u svemu, čak i sa svim svojim nedostacima, Rise of the Tomb Raider se pokazao kao dostojan nastavak. Donosi brojna poboljšanja u odnosu na prethodnika u vidu gejmplej mehanike, dizajna svega i okruženja, i sve to je odlično kombinovano kako bi nas namamilo da nastavimo Larino putovanje.

Ocena

Priča - 8
Gameplay - 9
Atmosfera - 10
Replayability - 7

8.5

/10

Čak i sa svim svojim nedostacima, Rise of the Tomb Raider se pokazao kao dostojan nastavak. Donosi brojna poboljšanja u odnosu na prethodnika u vidu gejmplej mehanike, dizajna svega i okruženja, i sve to je odlično kombinovano kako bi nas namamilo da nastavimo Larino putovanje.

User Rating: 4.35 ( 2 votes)

Ne propustite

Mass Effect Andromeda recenzija