Necropolis recenzija

Od studija koji nam je 2013. doneo Shadowrun Returns, pre par dana smo dobili proceduralni dungeon-crawler nazvan “Necropolis”. Necropolis je najbolje opisan kao Indie ekvivalenat Souls igara, koji donosi neke inovacije, mazohisti obradujte se, u sistemu smrti! No, dosta o tome sada. Obrazložiću kasnije, hajde da krenemo od početka.

Necropolis je akcioni rpg iz trećeg lica koji je izašao pre 6 dana za Windows i OS X, a kasnije ove godine pojaviće se i na PS4 i Xbox One. Premisa igre je jednostavna – počinjete na vrhu sveta i vaš zadatak je da se probijete do dna. To je otprilike sve što se priče tiče. Pre nego što zaronite u taj svet, možete izabrati jednog od 8 likova – od sinova ili ćerki raznih božanstva. Jedina očita razlika jeste boja odeće, po kojoj se modeluje svet kasnije u igri. Koga god odabrali, pojavljujete se u mračnoj sobi na vrhu dungeon-a i javlja se narator koji više buni nego što objašnjava. Prva dva sprata služe kao uvod, tutorijal, i upoznaće vas sa mehanikom igre i pre nego što vam pusti ruku daće jedno upozorenje – ako umrete, vraćate se na početak igre! Starci, sada bi trebalo da vas udari malo nostalgija iz 80-ih.

Necropolis recenzija

Gejmplej je dobro urađen, iako je malo prost. Ukoliko ste igrali bilo koju Souls igru, odmah će vam leći kontrole i mehanika. Od udaraca postoje brzi, slabi i jaki, ali spori. Ukoliko podignutim štitom ne možete da zaustavite udarac, izmaknite se u stranu ili unazad. Naravno, sve ovo troši energiju. Dodge i slabi, brzi udarci troše energiju, ali se za par sekundi van borbe regeneriše. Teži udarci, koji su zgodni za spas iz nezgodnih situacija, trajno troše energiju. Ukoliko vam energija padne na bedni procenat, nije pametno uletati u grupu neprijatelja. Tokom istraživanja nailazićete na razne predmete i sastojke iz kovčega ili loot od neprijatelja, pa sa njima možete praviti hranu ili napitke za regeneraciju zdravlja i energije.

Pri početku povukao sam paralelu sa Souls serijalom, pojasniću sada i zašto. Karakter ima dva resursa – zdravlje i energiju. Ukoliko zdravlje padne na nulu, pokojni ste, a energija (iliti stamina) vremenom se regeneriše ukoliko je ne potrošite trajno. Neprijatelji nisu za zezanje. Iako, uglavnom, možete izolovati jednog ili dva neprijatelja, dešavaće se da iznenada naiđete na grupu od 5-6 nemrtvih u oklopima sa štitom i mačevima, spremnih da vas izbuše kao švajcarski sir. Ako ste novajlija ili nespretni, vrlo lako će vas pribiti uz zid i [If you’re 18+, click here to see.] Iako je sama borba u izvesnim trenucima nezgodna, njena mehanika nije krivac. Ponekad igra ne registruje udarce iako je mač/buzdovan prošao kroz stranu neprijatelja, ili će vam kamera zabagovati ukoliko se približite zidu u nezgodnom trenutku.

Necropolis recenzija

Ali, na mehaniku ćemo se navići, a sve bagove zaobići. U čemu je onda caka? Kada umrete, nema više restarta. To je to. Sva oprema koju ste sakupili, napici, i vatreni mačevi nestaju. Ponovo počinjete na vrhu sa prvobitnom opremom i malo više stečene mudrosti. Jedino što preostaje od vaše prošle inkarnacije jesu Codex-i, knjige koje vam daju izvesne bonuse. Samo, biće teško otkriti koje bonuse daju dok igrači ne otkriju sve, jer opisi u igri i ne pomažu baš. Što je kvarno, jer da bi kupili jedan Codex, trebaće vam dva-tri sata grind-anja. Oružja, napici i hrana pate isto od ovoga. Oružja su barem raspoređena u Tier-ove, pa je lako videti da li je novo bolje od starog, ali, sa napicima je igra sreće. Da li dobijate bonus štetu, štit ili eksplodirate u trista delića? Popijte i saznajte!

Iako je igra zanimljiva neko vreme u single-playeru, co-op je gde gejmplej stvarno zasijava. Sama priroda mehanike forsira strategiju i različite stilove igre kako bi što brže i efektivnije ubili neprijatelje a pošto je friendly fire realan razlog velikog broja slučajnih smrti, zahteva i preciznost. Jedan (po meni i najveći) nedostatak jeste što bonusi co-opa ne postoje u single-playeru. Ukoliko igrate sa društvom, ako padnete u borbi, vaši drugari imaće izvesno vreme da vas ožive. Ako ipak umrete, pojavićete se na početku mape bez ikakvih itema, sa početnom opremom.

Necropolis recenzija

Dosta o gejmpleju. Sam vizuelni stil igre je lep. Na prvi pogled je jasno da igra fura minimalni fazon, od animacija do tekstura, umesto da bude prepuna detalja. Većim delom joj ovo uspeva, ali u izvesnim scenama, tačnije onim gde je draw distance malo veći, vidi se izvestan nedostatak detalja.

Proceduralna generacija nivoa osiguraće raznovrsnost kod svakog ponovnog prelaska igre, pa vam prolaz kroz ista vrata na početku nikad neće garantovati isti put nivoa. Naizgled je ovo dobro urađeno, ali posle par sati igranja primeti se da je sam engine veoma ograničen – raznovrsnost nije tolika, pa ćete se naći kako prolazite kroz manje-više iste hodnike i slične sobe više puta, i ukoliko niste dobar navigator, lako se zagubi bez mape. Broj neprijatelja je isto ograničen, i manje-više se nalaze u istim grupama, pa ćete se posle par prelaska istrenirati za svaku moguću kombinaciju – bilo da vas čeka kugla energije koja gađa laserom, divovski neprijatelji ili sitne grupice.

Sama atmosfera igre je odlično urađena. Gejmplej mehanika i vizuelni stil možda imaju svoje nedostatke, ali što se atmosfere tiče, ne mogu dati nijedan minus. Muzike u mnogim trenucima nema, sa dobrim razlogom – igra se oslanja na zvučne efekte i pozadinske zvuke a sama muzika pojavljuje se u izvesnim momentima kako bi još više poboljšala imerziju. Sem glasa koji periodično vrši naraciju, dijaloga nema, a i ta naracija, pošto nije ni na kakvom razumljivom jeziku, doprinosi Indie doživljaju.

Necropolis recenzija

Sve u svemu, Harebrained Schemes-ovo čedo je dobro urađeno, ukoliko možete progledati kroz prste za neke očite nedostatke i bugove. Necropolis je igra koju je zanimljivo početi sam, ali prava avantura leži u kooperativnoj igri sa prijateljima.

Ocena

Priča - 1
Gameplay - 7